מקצועות הבחירה ללב

מגמת חינוך לגיל הרך

 מורה מובילה: יוכי בנימין
התלמידים לומדים את הנושאים העיוניים הבאים: פסיכולוגיה, חינוך הומניסטי, ספרות ילדים, עזריהוראה ולמידה וביולוגיה .
כמו כן הם מבצעים עבודה מעשית בכתות י"א-י"ב, עם ילדים במוסדות חינוך לגיל הרך ביום העבודההשבועי ומחויבים בהגשת פרויקט גמר עם בחינת הבגרות בעבודה מעשית בסוף י"ב (5 יח"ל לבגרות).
עם סיום הלימודים יקבל בוגר מגמת חינוך שיש לו תעודת בגרות מלאה תעודה מקצועית טכנולוגית ותעודת מטפל סיווג 1.
מי שאחרי צבא יעבוד שנה בגיל הרך יוכל לקבל סיווג 2 מהתמ״ת ללא קורס מטפלות.
מי שיעבוד שנתיים בגן של משרד החינוך ובהמלצת המורה, יוכל לקבל תעודת סייעת גן.
מיועד ל: לתלמידי ל"ב והכיתה המקדמת, המחפשים למידה משמעותית - הכנה לחיים כמחנך או כהורה, וכן לכל מי שמעוניין בהכשרה מקצועית שתאפשר לו למצוא עבודה עם ילדים.
הישג מצופה בלימודים: עמידה בבחינות הבגרות בהיקף של 9 יח"ל: 5 יח"ל בגרות בחינוך הומניסטי כמקצוע מורחב, 3 יח"ל בפסיכולוגיה, ויחידה נוספת בביולוגיה.
תנאי קבלה: המלצת המחנך, נכונות להשקיע, תפקוד ראוי כתלמיד, אמונה עצמית, גישה ואמפטיה לילדים.

מגמת חקלאות: תחום בע"ח - התמחות בגידול כלבי

רכזת: ד"ר ליאורה גלס-אלון
מאפיינים: הלימודים העיוניים, מתרכזים במחזורי החיים והרבייה של חיות המשק והצרכים המיוחדים שלהן, דרך הטיפול הנכונה בכל בעל חיים על פי צרכיו המיוחדים, התוצרת שאותה
הוא מעניק לאדם ועוד. התכנית עוסקת בהרחבה בכלבים ומשלבת לימודים עיוניים ועבודה מעשית עם צוות הכלבייה שבקיבוץ אפיקים.
הלימודים העיוניים כוללים ביולוגיה ובתוכה פרקים בחקלאות בע"ח - פרות כבשים עופות.
בנוסף, עוסקים בהיסטוריה של הכלב, תהליך הביות ע"י האדם, יצירת גזעים שונים, טיפוח תכונות רצויות, מיני הגזעים הקיימים, השימושים השונים שהאדם נעזר בכלבים, מחלות, טיפול יומיומי במחלות ועוד מגוון נושאים.
לימודי המקצוע משלבים גם עבודה מעשית עם כלבים מהכלבייה של קיבוץ אפיקים. העבודה המעשית כוללת טיפול שוטף בכלבים תוך למידת הצרכים שלהם וכן לימוד יסודות אילוף
ושליטה בכלבים ועוד.
דרישות המקצוע: 2 יח"ל עיוניות בחקלאות בעלי חיים, 2 יח"ל עיוניות בגידול כלבים, 1 יח"ל מעשית בגידול כלבים.
מיועד ל: לתלמידי ל"ב והכיתה המקדמת . מספר התלמידים מוגבל ל- 15 .
תנאי הקבלה: המלצת המורה לביולוגיה/ מדעים והמחנך. ראיון אישי עם מורי המגמה, וחתימה על חוזה מחויבות אישי.
הישג מצופה: עמידה מלאה בכל דרישות המקצוע ובבחינות הבגרות.

מגמת תקשורת וחברה

רכזת: אפרת לויטן
הלימודים ב"תקשורת וחברה" מקנים לתלמידים מיומנות גבוהה בהכרת אמצעי התקשורת: טלוויזיה, עיתונות, רדיו, אינטרנט וקולנוע. מתחם התקשורת כולל בתוכו אולפן טלוויזיה מאובזר, חדרי עריכה ממוחשבים, מצלמות שטח
דיגיטליות, ציוד הקלטה ותאורה וחדרי לימוד עם אמצעים אורקוליים משוכללים.

הלימודים העיוניים, בהיקף של 4 יח"ל, עוסקים בתחומי המדיה השונים: תקשורת ומציאות, חווית הצפייה, התפתחות טכנולוגית של אמצעי התקשורת וז'אנרים טלוויזיונים כגון: תכניות ריאליטי, אקטואליה וחדשות, ספורט, בידור, פרסומות ועוד. נלמד מושגים כמו חופש הביטוי, אתיקה, מודלים תקשורתיים, מידרוג (רייטינג) וצפיה ביקורתית. בלימודים המעשיים, בהיקף של 3 יח"ל, התלמידים מתנסים באופן מעשי בכל מקצועות
התקשורת: תחקיר, הפקה, צילום, בימוי, עריכה ועיבוד תמונה. בכיתה י' לומדים את יסודות ההפקה ומפיקים תרגילים בצוותים (מעקב, מרדף, קליפ ועוד) באורך של 30-60 שניות, בכיתה יא' מפיקים תכנית אולפן, סרטון פרסומת קצר, תיעוד ארועים
וכתבות, ובכיתה יב' יוצרים בצוותים סרט תיעודי באורך 15 דק'.
מיועד ל: לתלמידים המעוניינים בהרחבת אופקים בנושאי חברה ואקטואליה, המעוניינים באפשרות לעסוק בתחום (בשרות הצבאי ובאזרחות), בעלי יכולת יצירתית, יוזמה וסקרנות.
הישג מצופה בלימודים: עמידה בכל המטלות, נוכחות והשתתפות פעילה בשיעורים, הגשת עבודות תוך ניצול מאגרים ומשאבי למידה, הצלחה בבחינות העיוניות, הגשת תרגילים מעשיים ופרויקטים במועדם. עמידה בבחינות בגרות בהיקף של 8 יח"ל.